Dijaspora je odlučila… Nećemo u Bosnu (pa i Hercegovinu)!


Ovaj put sam odlučio malo da pišem, više da citiram!

Na to me ponukao članak koji se kao munja proširio internetom (web-portali,  forumi, blogovi) a svoj odjek konačno dobio i na moćnom Facebook-u!

Link: http://www.port.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=23508%3Avana-vijest-za-imigrante-iz-bih-doivotna-novana-pomo-za-povratnike-iz-holandije&catid=123%3Aizdvojeno&Itemid=250

Crtice sa  foruma sa BiH predznakom!  O pravopisu, vokabularu i “velikoj ljubavi” prema BiH ne bih sad komentarisao. Lično mišljenje bih najradije zadržao za sebe iako bih volio da pojedine komentatore sa foruma nikad ne sretnem u životu!

***

OVO JE KAO  NEKAKAV UVOD SA FORUMSKIM PITANJEM!

Mislite li se vracati? Kada? Sta vas sada sprijevaca?

Za one koji ne misle, zasto?

***

Ne mislim se vracati..Razlozi su moja privatna stvar..

***

ne mislim se vrachat,,,,

a zashto,,,pa zato sto dole nemam nikakve buducnosti,,,ovdije sam mnogo toga postigla sa samo 24 godine zivota,,a sta cu josh da ostvarim za narednih 10 godina,,,ili 20 godina…o tome u Bosni mogu samo sanjat…

drugo,, Yasminina mi je buducnost jako bitna..i zelim da ima sve sto ja nisam imala..

trece,,,strah me da se opet ne zarati,,i nebi da moje djete prodje kroz onaj pakao kroz koji sam ja proshla,,,ili da bude wittness ubijanju,,i sta ti ja znam..teroru…

cetvrto…u Bosni nishta nemam,,osim familije,,,koju mogu posjetit ako hochu…

peto…nisam u Bosni bila ima,,,iha haaa….tako da sam skroz ohladila…

sesto…nema shesto Laughing Laughing Laughing

ja mislim da je to to…

***

ma ljudi koji su makar malo okusili zapad nikada im nepada na pamet da se vrate u bih ili na balkan.zašto??e pa jer ovdje na ovom balkanu nema posla budučnossti .prosperiteta ni malo .tamo ljudi rade imaju para o kojim bi ovdjesamo sanjali sigurno.

***

Moj otac bi vec mozda sad bio mrtav da je dole.Zasto?Zato sto ne bi imo para za operacije koje je ovde imo DZABE !!!Operacije za tumor,et.

Tamo za skolovanje,slabooo ,finansijski bi bilo nemoguce

Nesto nisam volila lozenje vatre i da ono kad se zimi budim,smrznem se ko luda dok se vatra ne nalozi .Cistit suvenire ,sporet,non stop prati nestoo,a prlja se svake minutee vise nego ovde.

Vratila bii se jedino zbog rodbine i zbog zdravije hrane,i sto volim moj rodni kraj i onaj svjezi cisti zrak. Al nisu to dovoljni razlozi za povratak.Vise je razloga za ostanak.Mnogoooo vise.

***

Pa razlog je jednostavan a to je grad u kojem sam rodjen i gdje smo zivjeli u tkz. RS i za nas tamo nema nikakve buducnosti a ima jos tu brdo razloga samo sto je ovaj najbitniji i koji nas je natjerao da dodjemo u dijasporu.

Izbjeglica si svagdje ako nisi na svome te da sam nekom gradu u Bosni ili ovdje, meni je nekako svejedno kad sa tamo ne mogu vratiti. A u dijaspori barem od nasih zarada mozemo pomoci nasima u Bosni i sebi nesto ostvariti ovdje.
 

***

Rijetko se ko vrati nazad.Primjer nasih ljudi koji su sezdesetih godina otisli da rade i zive u Zapadnu Europu.Vracaju se sada kad su dobili penzije.Ja sam napustio BiH 1997. godine i ne mislim se nikad da vratim.Zasto?Da zivis ovdje samo bi ti se reklo.

***

nesto slicno ko i eminica….
sva mi famelija po inostranstvu
dole nemam nikog od dalje famelije
ne vidim nista dole …osim posjete…i sjecanja
sve ovo sto se desilo….mozda je utjecalo na to…da nikad neznas ….sta jos moze biti.

plac imamo dole….i u buducnosti mislimo napraviti nesto..da mozemo otici u svoju kucu..da se nikom ne smeta Laughing

ma u stvari koce ga znat Rolling Eyes

***

a ja,ne bi se vratila zbog vehabija iii straha od rata hehe….
I dosta je i nacionalizma.Ovdje gdje sam sad,ima dosta nasih sto nisu nacionalisti,al ovi sto jesu,njih manje-vise izbjegavam.

***

To ti je to draga moja,sto si duze tu gdje jesi, sve te vise neko ili nesto veze za to mjesto i samim ti onemogucava ili usporava povratak.

Ja sam se sama sebi bila zaklela da cu se u roku 5 god vratiti a jos uvijek sam tu (14,5 god)

Vecina nas vjeruje u povratak Arrow jednog lijepog dana Razz Wink

***

Onog dana kad sam krocila u Canadu nasa misljenja su bila ostat tu zavrsit nesto skole moji tokom tog vremena nesto novca zaradit i nazad odakle se i doslo! Medzutim sestra se udade, evo sad i ja, ovdje se nesto steklo, svi radimo vremenom se jos vise postize tako da haman povrat nazad u Bosnu bjese samo san. Otici u posjetu to podrzavam bez daljnjeg al’ vratiti se nazad pa moj zivot je ovdje! Sto je najvaznije moji najdrazi su tu, ja nemam u Bosni sta traziti osim odmora mjesec dana da se eto srcu ugodi

***

Hmmm…Neznam. Ja kol`ko zelim, tol`ko se i bojim povratka. Kad, i ako steknem odredjenu sumu novca [nista previse, samo da mogu zivjeti zivot koji nije nimalo mukotrpan] vraticu se.
Predhodno cu, zlu netrebalo, stavit USA pasword u djep Smile

Moji su svi dole.Svi rade, fino zaradjuju i jos finije zive. Mnogo finije neg` mi ovdje. Nevidim sto bi moja djeca imala buducnost samo ako su vani!?.Pa tolko ih je u dijaspori koji su zavrsili na krivom putu !

***

Bravo za iskrenost, bravo za jedno prilicno dobro obrazlozenje!

Ja bih na ovo pitanje ovako odgovorio, vjrujrm da ce dosta raje da se nadje zajedno samnom u ovome!?

Ne slazem se da je zivot vani nesto poseban nego u BiH , problem nije ni lozenje vatre ni rad ovakav ili onakav jer vecina nas i ovdje radi dirinci i crnci na teskim poslovima i sa kreditima do guse uvaljenim. Problem je drustveno uredjenje kapitalizam koji nas tare i u BiH i vani, iz tog razloga nije nama dobro ni vani ni u BiH, sve je to zivot na kredu, skoro pa robovlasnistvo. Ono sto je razlika od dva zla je to sto me niko po imenu ne odredjuje u neke glupe nacionalisticke skupine!

Ja cu se vratiti, kad se steknu uslovi za socijalisticku revoluciju u mojoj zemlji, da zajedno sa radnicima i seljacima dam svoj doprinos bratstvu i jedinstvu gradeci jednu slobodnu i pravednu zemlju!

P.S.

Ako postoji nekakva vremenska masina najradije bih se vratio u 1980. da pokusam uticati na promjenu koja ce doci onih krvavih 1990-tih, godina zla i ljudske gluposti!

***

hellon ne slazem se da je sve u kreditu. Ja nemam kredita ni jednog pa zivim bez njega. Sto se Bosne tice problem je sto se nema dovoljno posla. Toliko je dole ne zaposlenih

***

Ok, minkice, ti nisi mozda u kreditu ali okreni se oko sebe, pogledaj svoje komsije, pored nas stranaca vidi kako zive obicni kanadjani recimo.
A posao kao posao nije vrjedan ako od njega nemozes da pokrijes bar one osnovne zivotne potrebe, u BiH bi posla bilo da nije one ogavne politike kojom se narod jos uvijeg zaglupljuje i nada.

***

Ne moras da dizes kredite , ali ako hoces da se * sa novim autom, skupljom kucom od moje, da imas skuplju graderobu od moje, onda ces ti biti u kreditima do guse
Ja sam ovdje skoro 10 godina i imam samo kredit za kucu, i to je sve
Ali, i to jos 5 godina i ja cu isplatiti svoju kucu Very Happy
U Bosni koja je moja domovina, prvo treba da napravimo drzavu, jer BiH kakva je sada i nije drzava
Socijalisticka revolucija?
haluciniras , jer ljudi znaju sta je socijalizam i komunizam, pa nikada se ne ponovio BiH

***

Nema nista od Bosne sve dok one *uzonje su na vlasti! Oni za svoj dzep grabe a bas ih briga za drugi narod. Nedaju narodu ni ono sto je novca zaluzio a kamoli sta vise. Lijecenja su uzas, ako nemas dubok dzep da potplatis mozes umrijeti niko te nece ni pogledati. Zalosno ali istinito Wink
Ovdje narod koji je u kreditu zaradi novca pa i vraca svoj kredit a de nek neko u Bosni digne kredit i otplacuje svakog mjeseca odredjenu sumu novca. Ova ti drzava u jednu ruku da a u drugu i uzme to sto ti je dala al ti ipak da, omoguci ti fin zivot i bez kredita samo ako zelis raditi. Sto je najvaznije posla ima za sve. Oni koji ne mogu raditi zbog bolesti imaju pomoc od drzave koja im omogucava fin zivot i topli dom.
Bosna je moja zemlja, zemlja mojih djedova, volim je i volim njen narod al nazalost dole nema zivota jos za dobrih par godina! Mozda nikad nece ni biti sve dok se svi ne potrudimo i izgradimo nesto od te zemlje

***

nemislim se vracat naskoro,mozda tamo nekad kasnije kad se malo dole normalizuje zivot a ne trenutno dok lopovi i mafija politicari doktori daju ti zivot na infuziju,ocekuj smrt svaki dan i ucjenjivanja kao i da je RAT.

Ovdje dje sam sada mi je Ellhamdullila netreba mi vise,radim studiram i gradim sebi buducnost ,cilj mi nije da postanem milioner i da uzimam neke kredite kao sto nasi mnogi uzimaju pa moraju da rade od jutra do sutra.Radim skroman posao i skromno zaradujem,platim racune sve ostalo smao jedem i pijem i putujem.A ovdje se moze fino zivjet o malo para ako ne pucas na luksuz.
Dovoljno mi je kad posjetim BIH jednom u godini nasitim se one nepravde

***

nisi naveo/la u koju Bosnu se vracati te ako si patriota uzmi Nick “Vrelo Bosne” ili sl.
Svak ima pravo da zivi tamo gdje mu je bolje i sigurnije jer i tako smo svi ovdje u Bosni socijalni slucajevi Rolling Eyes

***

Upravo zbog nacionalizma i straha od rata,mnogi nece se vracati.Rat kod nas moze da bude dok si reko keks,upravo jer je previse nacionalista ovakih ko ti. Tj. mislim da ima jos uvjek mnogo nacionalizma i kod Srba i Hrvata i Muslimana.
Najljepse je meni u mojoj Kanadi. Zaboravit i rat i nacionalizam,samo jos da ga po forumima nema,bilo bi perfektno. Al to je nemoguce Confused

***

sigurno da bi se vratio u bosnu ali kako vas vecina zna uslova za povratak zasada nema – prvi i osnovni uslov je posao da covjek moze normalno da zivi i za slucaj potrebe plati eventualno lijecenje

posto taj osnovni uslov za sada ne mogu da ostvarim namece se logicno odgovor – za sada nema povratka

eto to je kratki i jednostavni odgovor a da bi se volio vratiti – bi brate i to od srca

***

bio sam citav rat u bosni ratista gorazde treskavica igman sve sam to prosao danas sam u americi 6 godina napravio sam sebi kucu na ilidzi sad je u zavrsnoj fazi i svi ovi koi kukaju da u bosni nemaju ovo ili ono to su osobe maloljetne koje neznaju ni sta jeto svoj na svome ali me cudi kakvi su to roditelji koi im ne skrecu paznju da su svugde nepozelni po inostranstvima jase ako bogda vracam i jedva cekam taj dan zivim za tomenije bolje vozati golf2 i biti sa svoima sunarodnjacima nego voziti novog mercedesa i biti prazne duse

***

Pa sta koga briga da li cu se vratiti ili ne
To je iskljucivo moj problem
A opet je ko biva Bosna sretna sto se mi vracamo, jel
Mene uopste ne interesuju kritike na racun onih koji se ne zele vratiti
To je licna stvar i nema ko meni sta prebacivati ako zelim da ostanem
Imam u Bosni kucu, a imam i ovdje, ali mislim da cu ostati ovdje
Uostalom ima vremena do penzije Very Happy

***

Mozda bi se neki i vratili ali gdje?Ostavili pusta zgarista,pa bi valjalo to ponovo praviti a ljudi u poodmaklim godinama,mozda nemaju ni para jer sve kosta da se ponovo napravi,pa hajde onda vadi skupe gradjevinske dozvole i da sad ne nabrajam sta sve ne,a zivot je tamo,aman,veoma lijep,pogotovo u Dodikovoj kvazi-drzavi.Iskre sijevaju,a ja bih volio da vidim pravu vatru,pa da se napokon jos jednom pogledam sa djikanima oci u oci i da kazem da je kucnuo i taj sat,pa da se vise raskrci ljudski sljam po Bosni.

***

Znas kako mi je dosadijo narod koji kuka omg ja taj narod ne shvacam zar i ono sto imaju malo him ja da zivim nako kosto neki zive u sarajevu svaki dan bi se zahvalila bogu sto imam covjece to narod u crnim mantilima ,gospodini,a cure moji godina kako su ljepo obuceni kad sam ja vidjela sta nosam a sta oni pa mi radimo ovdje gdje ja zivim jako da bi imala nesto i sta na kraju ova drazava nas odrpa nikad placu ne dobivas kolko zaradis na ruke pola ti uzmu sve sto vise zaradis vise ti uzmu i sto je najgore kad napunis 18 moras placati pola stana kako je sve to glupo mislim nekim narodu je tako lako reci nemam ovo nemam ono ja kad je moja tetka kukala htjela sam da joj kazem da z… usta kaze patimo se patimo a kaka joj je stan naljepsi od sviju a dosla da mi kuka mrzim osobe koje nisu zahvalne sta imaju

***

Ja imam drugu sliku o Bosni jer vidim drugim ocima.U Sarajevu sam bio jer imam rodbinu i oni zive k'o lordovi zahvaljujuci jednom od rodjaka koji je tokom rata bio na dobrom polozaju u MUP-u pa ima veze i zaposlio je svu rodbinu na dobro placena mjesta.Osim toga,vecina mojih prihatelja sto iz Sarajeva,Tesnja i Zenice ima fakultet i jedni su profesori na Univerzitetu,hirurzi,menadzeri u bankama i nekoliko njih radi za poznate americke korporacije u Sarajevu.Jedan je poznati glumac i ni njemu nije lose.Zarade od 1200 do 2000 maraka mjesecno sto je puno para za Bosnu.
Medjutim,to je samo mali broj,zanemarujuci.Prosetah malo po gradu i malo malo vidim starce kako rove po smecu i traze hranu.Mislio sam da traze sekundarne sirovine ali kad sam vidio da stari djed jede koru hljeba iz smeca,grlo mi se steglo i mislio sam da cu da zaplacem.Cure fino obucene,nema sta,imaju para za pice i cigare.Izadjem iz kafica,a na ulici male kurvice,mozda jos maloljetne,hvataju se za stare muskarce.Fuj,ja pedofila,a policajac stoji malo dalje,vidi sta se desava i ja ga pitam sto ne reaguje,a on kaze da se zbog tih stvari gubi posao,a on ima zenu i dijete.Mora ih nekako prehraniti.Guzonje se *ju u boljem znacenju.Odem u Tesanj,sretnem svoju staru raju,niko nema cestito zuba u glavi.Zale se kako puno rade kod privatnika,prekovremeni rad im nije placen.Jedan je nazvao gazdu da je bolestan,nece raditi taj dan,a gazda mu rekao da vise ne dolazi na posao.Kod drugog gazde dobijes odmor svake druge godine sedam dana.O borcima slabo ko brine,oni kao nesto prijete ali nemaju odlucnosti da razbucaju vlast kao sto su razbucali dusmanina.U Zenici opet nisam bio siguran hocu li se ziv vratiti kuci kad izadjem vam sa rajom.Samo neke tuce i pucnjava.O kradjama da i ne pricam,toga je bilo u Zenici i prije rata puno.
Sto se tice Amerike,ima puno mogucnosti da covijek uspije ali treba biti uporan.Posto ima puno prljave igre,treba nauciti da budes fin sa svima,a igras svoju igru i udaras nisko dok niko ne vidi.Sad sto neko ne moze da priusti neku dobru odjecu koju zeli…Pa i ja bih svaki dan da nosim dizajnersku odjecu poznatih brendova ali ne mogu i ne opterecujem se time.Posvetio sam se skoli u proslosti i sad mi je fino.Ako ostanes obicni radnik negdje u fabrici,good luck,odose ledja.

***

Ne znam gdje zivis Tvoja Malena ali u svakoj drzavi se mora porez da placa jer drzava mora imati prihod.Ne znam koja je to drzava koja uzima 50 % od gross zarade.Imam podatke jos iz skole da u USA gradjanin u prosjeku plati 27 % poreza,dok je u zapadno-europskim zemljama porez znatno veci,mislim da je u Njemackoj bio prosjek 33 ili 35 %.Zato Zapadna Europa ima prilicno dobro rijeseno zdravstveno osiguranje i druge beneficije.Porez se uvijek placao i mora da se placa.Znas kako kazu da su smrt i porez sigurne stvari u zivotu,zato nemoj da se opterecujes.Moraju se od necega stvoriti pare za ceste,skolstvo,vojsku,politicare itd.Mislim da si jos mlada da shvatis neke stvari.Naravno da ni ja ne volim da platim porez ali sta ces kad se mora.Udri brigu na veselje,ima mnogo lijepih stvari u zivotu.
U Americi je porez progresivan,sto znaci sto vise zaradis,vise i platis poreza.
Ako si low income,onda malo i platis,neko nikako.

***

mislim da oni vise oduzimaju te takse iz razloga sto imaju svoj lijen narod koji je tu rodjen odrasto i odlucio se da lijencari te dobija pare od drzave i zivi. Rodi 10 djece pa uziva covjek, a djeca hodaju vani gologuza i gladna vazno je da roditelji imaju za pivo i party…. Ne vjencavaju se, pa sto bi imaju vece primanje kao nevjencan par, a ona kao samohrana majka prima vise sa toliko djece nego sto neko zaradi mjesecno…
Nije mi krivo za narod koji se naselio pa nezna ni jezika neradi, krivo mi za njihove… A oni opet naseljenike proganjaju da idu u skolu, te da traze poslove, a njihovi sjede na drzavnom od rodjenja

***

Ja sam bivseg molila da se vratimo u BiH nije htio…

a sad mi se i ne ide u BiH jer svi moji su ovdje Confused

***

Gdje god živiš , tamo ti je dom , zavoli okolinu gdje živiš i prilagodi se , utopi se sa okolinom,……… voli područje gdje je perspektiva a nostalgija je nostalgija – hebat je Laughing

***

Ma neeee,kukaju sto nemaju socijalu da bi se mogli izlezavati a kupiti pare,sto moraju da uce jezik i tako to.

***

Pa učiti jezik i kulturu države u kojoj živimo je za mene nešto sasvim normalno, onaj ko tvrdi drugačije – njega treba protjerati , vratiti onamo odakle je došao.
A ako neće raditi , onda pogotovo

Meni je ovog preseravanja s foruma i previše.

Kome nije, nek’ posjeti neke od foruma na bosanskom jeziku i nek se uvjeri!

Komentariši

