Eurovizija


eurosong2009

 

Organizacija “Evrosonga” u Rusiji koštat će mnogo više od ranije održavanih u drugim zemljama, a bez troškova “Prvog kanala” Ruske televizije, budžet moskovskog šou programa premašit će 42 miliona dolara.

Moskva, međutim, neće uspjeti da nadoknadi svoje troškove. Organizatorima se prihod “ne smiješi”, šta više, sudeći po svemu, donijet će i gubitke.

Za Ruse, uostalom, nije najvažniji novac, već spoljnopolitički efekat, navodi ruska agencija “Finmarket”.

“Eurovizija-2009” će se održati od 12. do 16. maja i organizatori su zauzeti posljednjim pripremama. Ne štede novac, koga u Rusiji, bez obzira na krizu, ima u dovoljnim količinama, pa se festival finansira iz nekoliko izvora.

I dok se u svijetu nagađa ko će ovog puta pobijediti i koja će zemlja dogodine biti domaćin “Evrovizije 2010”, organizatori u ruskoj prijestonici pokušavaju da izvedu računicu koliko će i da li će uspjeti da zarade.

Iako je već sada očigledno da se troškovi festivala neće isplatiti, gledaoci zbog toga neće biti uskraćeni.

Zahvaljujući odluci moskvskih vlasti da se ne štedi, predstoji nezaboravan i do sada neviđen šou. Scena na kojoj će nastupati predstavnici muzičke Evrope bit će, tipično za Rusiju, najveća u dosadašnjoj organizaciji “Eurovizije”.

Kako je za poslovni dnevnik “Vedomosti” izjavio zamjenik gradonačelnika Moskve, rukovodilac radne grupe za organizaciju festivala Valerij Vinogradov, budžet “Evrovizije-2009” finansira se iz pet izvora – federalnog budžeta, budžeta prijestonice, sredstava Unije evropskih emitera (EBU) i ruskog “Prvog kanala”, kao i sredstvima sponzora.

Ruska vlada je za održavanje festivala obezbijedila milijardu rubalja (oko 30 miliona dolara), moskovska vlada još 200 miliona rubalja (6,1 milion dolara), dok je EBU uložila 6,5 miliona švajcarskih franaka.

“Prvi kanal” ruske televizije, koji takođe prodaje sponzorske pakete, svoje troškove za festival će objelodaniti po završetku takmičenja.

Budžet moskovskog “Eurosonga”, bez sredstava “Prvog kanala”, iznosi oko 42 miliona dolara, što je znatno više od troškova održavanja ranijih festivala. “Eurovizija” u Helsinkiju, je prema riječima generalnog direktora “Prvog kanala” Konstantina Ernsta, koštala 24 miliona eura.

Zvanično se suma sponzorskih paketa ne objelodanjuje, a kako je rekao rukovodilac jedne reklamne agencije, status nacionalnog sponzora koštao je u proseku 15 miliona rubalja (458.000 dolara), dok je visina ugovora zvaničnih partnera oko milion eura.

Najveći trošak za organizatore festivala je najam i opremanje sportskog kompleksa “Olimpijski” koji košta više od 100 miliona rubalja (tri miliona dolara), a tu su i reklama, pratnja delegacija i novinara, snabdijevanje personala i volontera, prevoz i slično.

Organizatori po pravilu imaju brojne troškove, dok se mogućnosti za zaradu mogu nabrojati na prste, a među njima su zarade od prodaje karata, reklama za vrijeme direktnog prenosa i prodaje suvenira sa simbolima “Eurovizije”.

Iako se očekuje da finalno veče u kompleksu “Olimpijski” prati više od 19.000 gledalaca, u prodaju je puštena samo polovina karata. Druga polovina bit će podijeljena nacionalnim delegacijama i sponzorima.

Karta za finalno veče košta od 5.100 do 99.800 rubalja (od 117 do 2.300 eura) i, prema rečima organizatora, najveći dio je već prodat. Zarada od prodaje karata se ne saopćava ali, kako je priznao predstavnik “Prvog kanala”, ona je u poređenju sa troškovima “mizerna”.

Skromni prihodi od prodaje suvenira sa simbolikom “Eurovizije” čak ni ne bude nadu da će zahvaljujući njima Moskva kompenzovati svoje troškove održavanja festivala. Najveće nade se polažu na reklame. “Video internacional” prodaje reklame sa vreme direktnog prenosa po specijalnim cenama. Startna cijena je 116.000 rubalja, što je za oko 25 posto skuplje od standardnih cijena za udarne termine “Prvog kanala”.

Sudeći po svemu, moskovska “Eurovizija” će donijeti gubitak. Da se evropski šou neće isplatiti, priznaje i generalni direktor “Prvog kanala”, ali istovremeno naglašava da nije najvažnija zarada, već spoljnopolitički efekat.

“Eurovizija”, godišnji međunarodni muzički konkurs na kome učestvuju sve aktivne članice EBU, iznikao je iz italijanskog festivala “San Remo”, omiljenog projekta Francuza Marsela Besona, koji je u njemu vidio put ka ujedinjenju nacija u poslijeratnoj Evropi.

Prva “Eurovizija” je održana u Luganu 1956. godine i od tada je neodvojiv dio evropske muzičke tradicije.

“Eurovizija-2009” se u Moskvi održava zahvaljujući ruskom pop pjevaču Dimi Bilanu, koji je prije godinu dana pobijedio u Beogradu sa pesmom “Belive”. Sa njim je na sceni nastupao olimpijski pobjednik u umjetničkom klizanju Evgenij Pljuščenko i poznati mađarski violinista Edvin Marton.

Drugo mjesto je na prošlogodišnjem “Eurosongu” zauzela ukrajinska pjevačica Ani Lorak sa pesmom “Shady lady”, a treće Grkinja Kalomira sa “Secret combination”.

Na “Evroviziji-2009” učestvovat će predstavnici 42 zemlje, od takmičenja je odustala Gruzija, ali se zato poslije 11 godina vratila Slovačka.

Rusiju će na evropskom festivalu u Moskvi predstavljati ukrajinska pjevačica Anastasija Prihodko, koja u svojoj otadžbini nije prošla kvalifikacije, a inače je stekla slavu zahvaljujući popularnom ruskom šou programu “Fabrika zvijezda”.

Komentariši

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s