Umijeće bloganja


Ovaj post ću ponavljati dovoljno dugo (nije mi teško) dok neki ne shvate osnovna pravila u vođenju internet-dnevnika!  Ovo je moj dnevnik i ničiji više! Neke IP adrese sam morao blokirati radi neprimjerenih komentara (slučaj Almira)!

Ovaj wordpress alat je i stvoren radi toga iako ima pretenzije da pređe u savremen CMS za pravljenje i drugih vrsta portala sa multimedijalnim sadržajima etc.

Ja,  kao ‘mali’ web-majstor (heh :D), odlučio sam se na ovaj besplatni hosting  jer možda nemam (ili ne dam) para za portale od kojih nema haira! Recimo DERNEK! Ovdje ne moram da razmišljam  o Gb-ima prostora!  Tri Gb-a  prostora je dovoljno da se održava dobar blog. Čak i po cijeni da brišete stare i ne više tako aktuelne postove. Kažem, namjerno,  ‘mali’ web-majstor  jer veoma dobro poznajem mogućnosti wordpress-alatki. Kome je malo može i dokupiti dodatni web-prostor! Pošto imam samo jednu nesigurnu poddomenu na bihnetu, tamo eksperimentišem sa gotovim CMS-ovima dok ovdje pišem dnevnik. Baš to. Dnevnik!

Neki su “gostovanje” na wordpress-u iskoristili obilato. E, to me baš ljuti! I to pravo! Plagirati ili čak praviti blog (pa čak i cijeli web-portal) koristeći masu multimedijalnih sadržaja (pokupljenih ko zna gdje) je prava krađa!

Prvi primjer … Ne morate me shvatiti doslovno!

Npr. blog o Titu!

Sad bih ja trebao da se satarem (crknem) tražeći sve o njemu na internetu, iz knjiga, brošura, pamfleta. Govoreći o njemu, počevši od njegovih obožavalaca pa do onih kojima je zlo načinio (ili im se učinilo da im je naneseno zlo)! Da ukrasim (potkrijepim) blog naveo bih hiljadu linkova sa Youtube-a  o njegovom slavnom djelu, istorijskoj ličnosti ili koliko je “građanskog sloja” poslao na “GOLI OTOK”!

Zar je to blog? Molim Vas lijepo?

Primjer drugi …

Pravljenje bloga neke islamske zajednice (džemata) u nekoj nedođiji na dalekom sjeveru Europe! Prava blamaža! To se nisu usudili da urade ni lokalni imami ali na dalekom sjeveru jesu! Koja je to hrabrost. Treba imati muda za to! Ovdje su (u Bosni) na nož jedva dočekali gradnju reisove rezidencije na Kovačima u Sarajevu! Rasipanje novaca džematlija ali i “sumnjivih” biznismena sa one strane Drine je ovdje podiglo neviđen animozitet prema IVZ  Bosne i Hercegovine. Da ne spominjem pedofilske pretenzije islamskih velikodostojnika iz Krajine ili iz Travnika! Zar ja, koji živim u Bosni moram da vas upozorim na to?!

Zašto vam u svojim postovima, apostrofnim meditacijama, recenzijama, liturgijama, hutbama, neke stvari ne pojasni baš vaš ‘lokalni imam’ u nekoj zaprđiji gore na sjeveru Europe? A ne ja! Zato jer ne zna! Što se  “imam iz nedođije” ne javi meni lično na e-mail?! Hmm… ako ima jaja … bujrum! Ne smije … oblatio bih ga … on mene da uči islamu! Mene … ispalog iz dimija! Sram ga bilo!

Ja cijeloj raji na blog zajednici, mogu čestitati Bajram a on meni  (ne mislim doslovno meni već svim radnim ljudima u BiH i dijaspori) ni 1. maj, makar na svom blogu!  Meni radniku, neimaru, trudbeniku, braniocu  Bosne! Znak nekulture ili ? Ne boj se, imame! Nisam plave krvi! Nisam “građanski sloj” pod titovom šubarom! A da li ću u dženet ili džehenem, ne brini se ti!  To je moja briga!

Kad ćemo čuti tvoje lično mišljenje a ne citate iz časnog Kur'ana-a? Kad će prestati da me SPAM-aju čitaoci sa tvog bloga? Dobro de sad… Raste ti cijena … Čak te i ja reklamiram ali do kad ? Bože sačuvaj da sam ljubomoran! Ljude koji obožavaju i čitaju  splačine tipa: “Zavisi šta jedete, dobit’ ćete takvu bebu!” (muško ili žensko :D) ne podržavam. Čista nebuloza! Nula je njihovo znanje! Džabe su išli u osnovnu. Ostale škole da i ne pominjem!

Primjer treći …

autor-slikeRecimo da pišete o modi, kulinarstvu, nekom muzičkom pravcu. Znam da nije zgodno pretjerivati sa slikama i video-klipovima ali nije zgoreg potkrijepiti neki post sa dokumentovanom fotografijom, lično snimljenom. Često mi se dešava da sam neki fotos vidio ovdje na blog zajednici ali i na nekom zvučnom portalu sa ex-yu prostora! E sad, ko je autor te fotografije ili više njih! Kažite… Evo slike kalkulatora koju sam kopirao sa nekog postala. Čisto da vam pokažem jer se ista takva slika našla na još dva druga pa i na mom blog-postu o kamatama u BiH! Tek toliko da uporedite… Vidi se Copyright, zar ne?     

Nemojte da vam se često dešava ovo!

Primjer četvrti …

Ako ste već u dijaspori, raspitajte se o tačnim činjenicama, podacima, vijestima iz ‘rodne vam grude’! Ne pišite o neprovjerenom! Ako ne znate tačne podatke radije pišite o zemlji u kojoj trenutno živite!  I ja bih više volio da saznam recimo o Finskoj kao zemlji hiljadu jezera, o norveškim fjordovima, o američkim pašnjacima ili tornadima ili o tome kako ste se navikli da vozite “naopako” automobil u Engleskoj ili u Australiji😀 ! Može vam biti teško tamo u tuđini. Razumijem ja vas ali i napominjem da samo ja koji živim ovdje i poslije onog blentavog, genocidnog rata, znam koliko je teška potrošačka korpa, kako je teško uopšte podići kredit (recimo za automobil)  i taj isti otplatiti, kako odgojiti i odškolovati dijete i izvesti ga na pravi put i to sa platom koju vi tamo potrošite za jedan dan! Ni porediti se ne može Bosna sa Europom ili  USA! Ne dijele nas samo kilometri već i različita razmišljanja! Nevjerovatno je kako se naš čovjek otuđi čim ode vani! Užas živi … Znam iz vlastitog iskustva. Imam rodbine  u Švedskoj, Engleskoj, USA i Kanadi!

Reći ćete mi da i vi tamo imate troškova. Valja platiti ovo, ono, i vi školujete djecu, spominjat’ ćete mi probleme sa adaptacijom i asimilacijom u društvu, teškoće sa jezikom (sporazumijevanje), druge običaje i kulturu. Znam sve to.  Pratim litaniju moje rodbine sa “trulog zapada” preko mejlova, foruma koje posjećuju ali molim vas nikad ne poredite Bosnu sa Europom ili Amerikom. Nikad! Nije isto. Džabe ćete mi objašnjavati!

Moja rodica kupila bikini koji košta moju jednu platu! Još se slikala u njemu na Jadranskom moru, kad je dolazila ovdje na godišnji odmor! Sad ćete mi reći da u USA i Kanadi imate mnogo rasprodaja, na njima se kupi štošta pojeftino za manje od desetak dolara! Dobro de, da vam povjerujem! Bitno je da se ona može pohvaliti svojoj kolegici kad se vrati u Kanadu! Ako ćemo iskreno (a pri ovoj pameti), radi ona tri dana u zavičaju ja ne bih platio avionsku kartu preko Velike Bare da bih se kupao u Jadranu! Hmm… Ne fali Jadranu ništa ali zar nije bilo jeftinije (i živopisnije) posjetiti neku drugu morsku destinaciju tamo u Sjevernoj Americi! Meni je Jadrana i naše monotone morske ponude (Hrvatska… izvini na ovome) preko glave! Pogotovo Neuma!

Budimo realni. Pod krinkom posjete rodnom kraju, u “zavičaju” se najmanje zadržite jer pobogu ko će slušati kuknjavu nas “domorodaca”!!!  Tri dana u zavičaju ali zato najmanje desetak na moru! E, to vam je sagitalni prikaz prosječnog današnjeg dijasporca. To je vaš godišnji odmor! Baš vas briga za Bosnu i Hercegovinu! Tačka!

Primjer peti…

Pišete o Armiji BiH. U redu, pišite. Samo Armija BiH nije samo Prvi korpus ili samo Peti! Ne zaboravite da je tuzlansko-podrinjski kanton tokom cijelog rata (danas samo pod nazivom TUZLANSKI) bio jedina i najveća slobodna teritorija i oaza u kojoj nije bilo mržnje i netolerancije. Zajedno smo trpjeli i glad i četničke granate! Ne zaboravite tuzlansku KAPIJU ili sarajevske MARKALE! O tuzlanskoj oazi ja lično svjedočim! I stojim iza svojih riječi!

TUZLANSKA KAPIJA

Još sumnjivije mi je kada blog piše osoba koja je bila dijete pobjeglice iz Bosne (u jeku najžešćih borbi) koje je tad imalo samo desetak godina. Hmm… Jedino ako babo-pobjeglica ne suflira mladom blogerašu iza leđa i smišlja bajke o tome kako se ratovalo i gladovalo jer on nije ni vidio rata a kamoli gladi! Godinu 1993. neću nikada zaboraviti!!!

                                            Neka nepisana pravila na blogu!

Krenimo redom…
Kada otvaramo blog  kao i kad se prijavljujemo u bilo što drugo, postoji nešto što se zove “pristanak na pravila ponašanja” koja bi bilo poželjno i pročitati prije nego što se samo reda radi klikne kvačica na ono “I agree”!

Bilo bi poželjno i ponašati se prema tim pravilima  jer još uvijek ne vlada anarhija.

Valjda!  Nadajmo se!

To što se ne potpisujemo imenom i prezimenom i što nas se ne vidi, ne znači da imamo potpunu slobodu blaćenja i omalovažavanja drugih blogera!

Bilo bi poželjno ponekad razmisliti da li svojim pisanjem nekoga vrijeđamo! Meni se to omaklo u par navrata. Žao mi je. Izvinuo sam se nekima! Nekima, nema šanse! Nikad!!!

-Pišite istinito, nemojte da vas uhvate u laži!

-Pišite iskreno iz srca i duše, ne bojte se kritike, niste na forumu, ovdje nema moderatora da vas banuje sa foruma!

-Natrpavanje ogromnog broja video-klipova i slika umjesto pisane riječi, smatra se nekulturom bloganja… blog samo sa slikama i video-klipovima nije blog… blog  je prvenstveno pisana riječ!

-Bolje napisati jedan dobar post sedmično nego njih deset dnevno prosječne ili nikakve kvalitete!

-Ako uzimate neki tekst ili dio njega sa drugog portala na vidnom mjestu naznačite da je to citat, opaska ili prijenos odlomka u cjelini… Iako je Bosna još Eldorado što se tiče autorskih prava nije zgoreg poštovati ovo pravilo jer ima svjetskih portala koji bi vas kad tad mogli tužiti za plagijat! Ja se ne stidim citirati odlomak sa dobrog portala ili nečije umne riječi sa foruma!

-Lista popularnih blogova na vašoj kontrolnoj ploči nije nimalo mjerodavna, jer su svi parametri po kojima se ‘popularnost’ određuje izigrani i zloupotrijebljeni do apsurda. Horde nazovi-blogera sve svoje cyber-vrijeme u budnom stanju provode ‘objavljujući’ prazne postove kako bi im se imena opet našla izlistana na vrhu. Ne nasjedajte na tu varku! Vaš blog će rasti postepeno… Imajte strpljenja! Bitno je da pišete redovno a ne sporadično!

-Mi blog manjim dijelom koristimo kao medij, a većim kao socijalnu matricu, mjesto gdje se, kao u kafani, okupljamo i razmijenjujemo gledišta, šale, uvrede, savjete, tračeve… Nema u toj našoj posebnosti ništa loše! Mogu nas zbog toga prezirati ili nam zavidjeti na tome ali mi se ni zbog koga ne namjeravamo mijenjati. Neka niko ne utiče na vaš sud (mišljenje) na blogu!

-Svojim postovima nastojte da ojačate bosanskohercegovačku blog-scenu a ne da se zatvaramo u nacionalne torove (blogovi o islamskim i kršćanskim zajednicama), strogo muzičke ili filmske blogove (npr. ja ne volim U2 i odmah ne valjam drugima!), ako ste numizmatičar ili cyber stručnjak nastojte da i nama manje “pismenim” upriličite i pojasnite neke, nama manje poznate, pojmove i izraze! Zar je to tako teško?

-Blog je javan i podliježe kritikama! Toga moramo postati svjesni kad svoja mišljenja iznosimo drugima. Pisac bloga na neki način i očekuje da bude komentiran i da pokupi dio kajmaka sa riječi “slava”! Zapamtite, nemamo svi novinarski duh ali većina nas ima onaj naratorski. A za dobru naraciju nije potrebno završiti studij žurnalistike! Sjetim se svoje nene rahmetile i njenih DERZOVA! Mogao sam je danima slušati ne trepnuvši očima. Kakva je to snaga izvirala iz te skrušene starice koja bi mi umilnim glasom prepričavala zgode i nezgode iz njenog života. A  ja mislio da sam pokupio svo znanje svijeta i da sam svašta prošao. Jest vraga!

6 mišljenja za “Umijeće bloganja

  1. mayabosanska

    Uh, kakav post. Do jaja. :-)))
    Hajd, kad me “vuces za jezik” ev ti ga na;-)
    1. Slazem se s tobom u potpunosti. Aferim! Moram reci da mnogim nije jasno da je onaj moj blog licni dnevnik, a ne avaz. Pa, dodju pa ljudi se ljute. Istresaju se. Zaboravljaju da je ovdje ima zbilja ona stvarcica za IP- drugim rijecima tvoja kucna adresa u roku odmah, ako nista ono grad odakle se javljas.
    2. Blog pravila. Boze sacuvaj! Sta da kazem na onoj blogger.ba na kome se doslivice administrator sprda sa onima sto pisu tamo. ili kad su oni momci iz Foce, budu u Becu pokupili slike od jedne zene sa bebom, pa tu sliku od bebe stavljali na pedofilijske stranice. Kultura na nivou. Ne, nisam otisla.Tamo sam radi inata.
    Ali vidim da mi je ovdje bolje. A ono najvaznije, ljudi me prate i citaju. Javljaju je putem maila, pitaju, zele da rade, govore da nije umarlo dobro. To je ono na sto sam ponosna.
    3. Slike, tekstove, na mom blogu ako nije objavljeno odakle su slike, onda su moje. Tako i sa tekstovima. I ja ne mogu da shvatim da je jedan sarajevo-x portal bio toliko pokvaren i da moju sliku bez pitanja stavi u svoje vijesti. Kradja nam je najvece zanimanje.
    4. Sigurno pisem o stvarima koje me raduju, koje sam dozivjela, o idejama, nekim svojim snovima. Sigurno je to da su se neki glasno smijali na pocetku mog javnog pisanja (2005 god) tome sto sam bila bez banke u dzepu i sa malim dijetetom i hrpom racuna. Smijali su se ideji da se rijesim tih financijskih problema i mojim ciljevima. Ali taj problem je rijesen, nemam racuna vise, a imam uredan zivot. Oni sto su se smijali i dan danas tapajaku u jednom mjestu.
    Poenta ovog je da pisem ovaj blog da me ne drmne da ostanem na onom jednom mjestu. Ebo kupaci kostim, necu ga ni zapamtiti. Hajmo nahraniti koje celjade i mirna srca prosetati nasim gradom. Sem tog, gadi mi se to sto neki prezivljavaju da bi mogli da se istresu na ljeto u BiH. Kao da se neko tome divi..Halo..
    Sem toga, ljudi moji, taj Jadran je precijenjen. Zasto? Pa, ljubaznot domacina na Jadranu je stvarno – 10. Fuj.
    Postoje na ovom svijetu toliko drugih i ljepsih destinacija. Recimo, Turska, Egipt ili Tunis.

    5. Za efendije i hodze. Brate mili, to ti danas moze biti svako kome puhne kroz glavu. Ja sam jednom pitala efendiju kako bolan jedino se u Bosni po islamu ne mogu uzimati stricevici i dajdzici, a on je meni rekao da mu dodje da me pomazi. Reko preskupa bi mi bila ta maza, ima ovdje blize ako mi bude do toga.
    Inace, vjernik sam. Nikako ne znaci ako pljujem po smrdljivim efendijama da se ne postojem islam. Dapace, uvijek kad ima prilika branim na jedan lijep nacin, ne samo islam, nego vjere i prave vjernike.

    6. Rat je zavrsen. Trebali bi svoje “puske” okrenuti prema buducnosti. I ja, i moja porodica je toliko dala za tu BiH, pa nismo pisali o Armiji BiH. Izabrali smo da gradimo buducnost. To treba toj djecurliji reci.
    A zrtve?
    Heh..ko misli da je zrtva neka se sveti. Ne zaboravite najveca osveta je perom (sticanje znanja). To je u stvari jedina prava osveta. Sve ostalo je greska.

  2. taboovoice Autor članka

    Heehehehehehe😀
    Eh sad Mayo ovo sve napiši i na svom blogu!
    Sve ovo što si meni komentirala. Mislim da bi to bio dobar post! Vjeruj!
    Hvala na javljanju!

  3. taboovoice Autor članka

    p.s.
    Zato i pratim tvoj blog jer nekako osjećam da je istinit, iskren, nepatvoren!
    Nema kod tebe hoću-neću! Imaš svoje planove i divim ti se radi toga!
    Šteta što ti i ja ne mogu pisati o svojim planovima. Ovdje u Bosni, trenutno samo možeš plivati nizvodno, maticom. Nemam snage da se oduprem tome. Ekonomski sam oslabio i ne vidim rješenje od skora ali i ne tugujem zbog toga! Uvijek imam svoju riječ, snagu argumenta! Iza mene stoje predane godine rada, entuzijazma. Imam stalni posao i koliko-toliko sačuvano dostojanstvo! Nikog nisam ubio ni povrijedio, nemam se čega stidjeti. Podignuta čela šetam kroz grad!

  4. edinameskovic

    Auch! U jednom dahu sam pročitala ovaj tvoj post! Kako te nisu prsti zaboljeli ovoliko pišući?😀
    BISTRO*

  5. Povratni ping: Ovo je blog, nije forum! « BOSNARIJE

  6. Nađa

    Nije tačno!Majkl nije umro od srčanog udara njega su Ubili! potvrđeno od Dženet i La Toje Džekson! p.s jelste čitali novine ovih meseci?

Komentariši

