Dan Svetog Patrika


goodpostPa dobro. reći ćete. Danas je 18. mart. Ne. Nisam se zbunio. Povod pisanju ovog članka je ogromna SPAM mašinerija pokrenuta uz ovu svetkovinu koja je trajala dobre dvije sedmice. Imam preko 20 aktivnih e-mail account-a i na svakom su bile najmanje tri pozivnice vezane uz ovaj dan. U jednim (pozivnicama) da posjetim neki portal, nečiji blog, forum, u drugim savjeti kako proslaviti i uveličati ovaj dan. U trećim čak i kako da igram poker online.

Iskreno me je obradovala ali i nasmijala ponuda da ove godine dođem u Čikago kod neke solidarne familije. Hvala nepoznatim, dragim ljudima iz daleke mi Amerike. Mene muče naše bosanske brige. Iskreno. Jedva razvlačim od prvog do prvog a sad mi još treba i to da zapičim preko Velike Bare.

Hmm… Ovi amerikanci ili ne znaju šta će s parama ili su stvarno velikodušni. Čak bi mi poslali i avio-kartu. Nisu me pitali ni da li sam vjernik, koje sam vjeroispovjesti… Stvarno sam bio zbunjen danima ali kad sam našao članak na Wikipediji sve mi je bilo jasnije. Makar malo! Hvala porodici iz Čikaga. Shvatio sam svu veličinu ali i američku megalomansku opsjednutost. Čak su i rijeku obojili u zeleno.

chicago_river2p.s.

Samo mi nešto nije jasno?! Otkud sad djetelina i to zelena. Kod nas u Bosni još prolijeće pokoja snježna pahuljica i kiša dera skoro svaki dan. U nas djetelina zazeleni malkice kasnije. Zar ne? Ljudi na “Trulom Zapadu” ozbiljno shvataju riječ  TURIZAM!

Citat sa Wikipedije

Dan Svetog Patrika (St. Patrick's Day) označava dan njegove smrti u 5. vijeku i slavi se 17. marta. Irci slave ovaj dan kao religijsku svetkovinu već više od hiljadu godina.

Na dan Svetog Patrika, koji je u toku kršćanske sezone posta, irske familije tradicionalno idu u crkvu ujutro i slave iza podneva. Post se prekida na ovaj dan, ljudi bi plesali, pili i jeli tradicionalno irsko jelo pravljeno od slanine i kupusa. Tradicionalno, list djeteline i zelena boja se karakteristično nosi za ovaj dan.

U modernoj Irskoj, Dan Svetog Patrika se tradicionalno smatrao religioznom svetkovinom. Sve do 1970. god. irski zakoni su zabranjivali pubovima (vrsta kafane) da rade na taj dan.

Početkom 1995, Irska vlada započinje kampanju da se Dan Svetog Patrika iskoristi kao reklama za turizam i promociju Irske…

Komentariši

